Hi :)
Przepraszam że tak długo nie było żadnego nowego wpisu, ale niestety czas mi na to nie pozwolił, z racji tego że już niebawem zaczyna się nowy rok szkolny z czego bardzo się cieszę gdyż zaczynam nową pracę w przedszkolu, kocham pracę z małymi dziećmi, są tak ciekawe odkrywania świata :)
Dzisiaj postanowiłem napisać post o wykorzystywaniu kart obrazkowych do gier z dziećmi.
1) "Co to za karta?"
Wytnij mały kwadrat na środku białej kartki formatu A4. Zasłaniaj kartką karty obrazkowe, tak aby uczniowie widzieli tylko fragment obrazka w wyciętym otworze. Poproś dzieci, by odgadły, co przedstawiają karty.
2) "Jaka kolejność ?"
Poproś tylu uczniów na środek klasy, ile jest kart obrazkowych potrzebnych na danej lekcji. Daj każdemu uczniowi jedną kartę obrazkową. Podawaj wyrazy zilustrowane na kartach w dowolnej kolejności. Uczniowie ustawiają się w rzędzie w kolejności, w której padają słowa.
3) "Echo"
Najpierw upewnij się, że dzieci wiedzą, co to jest zjawisko echa. Pokazuj dzieciom karty obrazkowe i wypowiadaj odpowiednie słowa. Poproś uczniów, by powtarzali za Tobą słowa kilkukrotnie i coraz ciszej, jak echo.
4) "Zgadnij i zabierz"
Podnoś karty obrazkowe. Uczeń, który pierwszy poda słowo przedstawione na danej karcie obrazkowej, może ją zatrzymać. Zwycięża ten, kto zdobędzie najwięcej kart.
5) "Zgadnij nazwę"
Podziel klasę na dwie drużyny. Poproś po jednej osobie z każdej drużyny, by wyszła na środek klasy i odwróciła się do Ciebie tyłem. Podnieś kartę obrazkową, policz to trzech i powiedz: "Turn around". Uczeń, który pierwszy odwróci się i poda odpowiednie słowo, zdobywa punkt dla swojej drużyny. Powtórz z kolejnymi uczniami.
6) "Czego brakuje?"
Połóż kilka kart obrazkowych na podłodze lub stole obrazkami do góry. Daj uczniom kilka minut, by zapamiętali ich ułożenie. Następnie poproś uczniów by zamknęli uczy, i usuń jedną kartę. Uczniowie odgadują, której karty brakuje.
7) "Na farmie"
Poproś kilkoro dzieci na środek klasy, rozdaj im karty obrazkowe ze zwierzętami i poproś, by naśladowały odgłosy i zachowanie tych zwierząt (Trzeba być przygotowanym na dużo hałasu). Zadaniem pozostałych dzieci jest odgadnięcie, jakie zwierzęta naśladują koledzy/koleżanki. Poszczególne dzieci odgadują, jakie zwierzęta naśladują koledzy/koleżanki. Uczeń, który pierwszy prawidłowo poda wszystkie nazwy, wygrywa.
W następnym poście napiszę o pomysłach na zabawy ruchowe metodą TPR.
See you next time !
M.
środa, 28 sierpnia 2013
środa, 7 sierpnia 2013
Gry i zabawy w nauczaniu j.angielskiego w przedszkolu
Hi!
Było o nauczaniu j.angielskiego w przedszkolu, przyszła pora na gry i zabawy do nauki języka angielskiego :)
Zacznijmy może od wprowadzania nowego słownictwa w grupie.
zastosowanie kart obrazkowych (flashcards)
Nauczyciel umieszcza karty w takim miejscu, żeby były widoczne dla wszystkich, np. na tablicy (za pomocą magnesów lub blue-tac’a) lub na podłodze (jeśli dzieci siedzą w kręgu). Następnie wskazuje wybraną kartę i nazywa ilustrację, która się na niej znajduje.
ilustrowanie słów gestami, mimiką i czynnościami
Nauczyciel wydaje komendę Run! i biegnie. Następnie mówi: Stop! i zatrzymuje się. To samo ćwiczenie przeprowadza razem z dziećmi pokazując czynności, jakie mają wykonać. Gdy dojdzie do wniosku, że uczniowie dostatecznie zrozumieli związek między danym słowem a czynnością, może ograniczyć się tylko do wydawania poleceń.
wykorzystanie ilustracji w podręczniku, na planszach obrazkowych lub plakatach
Słuchając opowiadania, dzieci patrzą na ilustracje. Wcześniejsza rozmowa w języku ojczystym na temat zilustrowanych wydarzeń pozwoli uczniom pełniej zrozumieć zwroty i wyrażenia pojawiające się w opowiadaniu.
Utrwalanie słownictwa
głuchy telefon (Chinese whispers)
Dzieci siadają w kręgu. Nauczyciel lub jeden z uczniów szepcze wybrane przez siebie słowo lub wyrażenie osobie siedzącej obok. Ta, również szeptem, przekazuje je dalej. Ostatnia osoba wypowiada usłyszane przez siebie hasło.
zgadywanka (Hide the flashcards)
Spośród kilku kart obrazkowych, z którymi dzieci uprzednio się zapoznały, nauczyciel chowa jedną za plecy. Dzieci muszą odgadnąć, która karta została schowana, podając odpowiednie słowo. Potem nauczyciel chowa następne, aż dojdzie do wniosku, że dzieci wystarczająco dobrze opanowały wybrane słowa.
kółko i krzyżyk (Noughts and crosses)
Nauczyciel rysuje na tablicy planszę do gry w kółko i krzyżyk. Plansza składa się z dziewięciu pól (po trzy w każdym rzędzie). Nauczyciel pokazuje dzieciom dziewięć kart obrazkowych ilustrujących słownictwo wcześniej poznane. Dzieci wspólnie przypominają sobie słowa związane z kartami. Następnie nauczyciel umieszcza w każdym polu planszy jedną kartę, obrazkiem do tablicy. Każde pole ma przyporządkowaną cyfrę 1-9. Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy: You are noughts./You are crosses. Pierwsza grupa wybiera pole, podając odpowiednią liczbę. Nauczyciel odwraca kartę na wskazanym polu i pyta: What’s this? Jeśli dzieci udzielą poprawnej odpowiedzi, stawiają na danym polu swój znak: krzyżyk lub kółko.
Memory
Dzieci grają w tę grę w grupach 3-4 osobowych. Liczbę rozkładanych kart (mogą to być karty gotowe lub skopiowane przez nauczyciela i wycięte przez dzieci) zależy od poziomu znajomości języka graczy. Karty są ułożone obrazkami w dół. Zadaniem grających jest odnaleźć pary obrazków. Mogą to być rymujące się słowa, słowa o znaczeniu podobnym lub przeciwnym, przedmioty uzupełniające się, itd. Dzieci odkrywają kolejno po dwie karty. Jeśli odkryte karty nie stanowią pary, należy je z powrotem odwrócić i pozostawić na miejscu. Jeśli stanowią parę, gracz je zabiera, mówiąc głośno, co przedstawiają. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par.
Piotruś
Gra ta, podobnie jak Memory, też polega na gromadzeniu kart parami. Zasadę łączenia kart w pary również można dostosować do konkretnych elementów językowych. Ciekawym rozwiązaniem jest odwrócenie reguł dotyczących zwycięstwa: wygrywa ten, kto zostanie z kartą w ręku.
Zabawy ruchowe
Say Hello with your hand (foot, nose)!
Gra utrwalająca słownictwo dotyczące części ciała Nauczyciel wydaje kolejno polecenia. Dzieci witają się w różny sposób. Podają sobie ręce, dotykają się stopami, łokciami lub nosami. Mówią przy tym: Hello head! Hello foot! itd.
Now you are cars! Drive!
Gra utrwalająca wybrane czasowniki oraz tryb rozkazujący. Nauczyciel wydaje polecenia, aby dzieci wcielały się w zwierzęta i przedmioty, oraz wykonywały różne czynności. (Planes - Fly!, Balls - Bounce! Singers - sing!, Babies - Cry!) itd.
It’s stormy! Hide!
Gra sprawdzająca zrozumienie przez dzieci określeń pogody Dzieci ustawiają się wokół nauczyciela, tak by dobrze widziały, co za chwilę będzie robił. Nauczyciel mówi o pogodzie jednocześnie pokazując, jak można gestami i ruchami ją opisać.
- It’s cold - mówi kuląc się z zimna.
- It’s hot - mówi wachlując się ręką.
- It’s rainy - mówi udając, że trzyma parasolkę.
- It’s windy - mówi chwiejąc się i osłaniając od wiatru.
- It’s sunny - mówi zasłaniając oczy dłońmi przed słońcem.
- It’s stormy! Hide! - mówi kucając i zakrywając rękami głowę.
W innej wersji zabawy zamiast Hide! możemy krzyknąć Run away! Wówczas dzieci słysząc to polecenie powinny uciec pod ścianę.
A wardrobe flies!
Gra ruchowa sprawdzająca rozumienie wybranych słów. Sprawdzamy, czy dzieci znają następujące słowa oznaczające latające zwierzęta lub przedmioty: bird, plane, bee, parrot, helicopter, rocket, balloon, kite. Jednocześnie pytamy o to, czy mogą wymienić inne zwierzęta lub przedmioty, które nie latają, jak np. car, train, hamburger, doll, table, itd. Następnie prosimy dzieci by udawały, że latają, gdy słyszą zdanie A plane flies lub A bee flies i zatrzymywały się, gdy słyszą A doll flies lub A train flies.
Zabawy ćwiczące spostrzegawczość i umiejętność kojarzenia
Green tickets, please!
Gra ćwicząca spostrzegawczość dzieci, znajomość nazw kolorów i umiejętność liczenia do 6. Przed zajęciami ustawiamy rzędy krzesełek, na każdym umieszczając kartkę z kolejną cyfrą od 1 do 6. W jednym rzędzie kartki są zielone, w drugim czerwone, w trzecim żółte, a w czwartym niebieskie.Rozdajemy dzieciom bileciki w czterech różnych kolorach (tych samych, co karteczki na krzesłach) z odpowiednią ilością kropek - od 1 do 6. Gdy dzieci wejdą do sali mówimy na przykład: Yellow tickets please! Wówczas wszystkie dzieci mające żółte bilety podchodzą do rzędu z żółtymi karteczkami i znajdują swoje miejsca po przeliczeniu kropek na bilecie. Przed zajęciem miejsca mówią np. I’ve got number 5.
A car and a star
Gra ćwicząca rozpoznawanie rymujących się słów. Przygotowujemy karty przedstawiające przedmioty, których nazwy się rymują. Oto propozycja zestawu 26 kart: dog - frog, car - star, cat - hat, chair - bear, carrot - parrot, spoon - moon, head - bed, pen - hen, king - swing, cake - snake, duck - truck, lamp - stamp, flower – tower. Pokazując dzieciom kolejne karty sprawdzamy czy znają nazwy przedmiotów, które się na nich znajdują. Zwracamy uwagę na to, że każde słowo ma swoją „rymującą się parę“. Rozdajemy karty dzieciom. Pytamy wybrane dzieci: What have you got? oczekując odpowiedzi np: I’ve got a king. Gdy przećwiczymy już wszystkie słowa, poprośmy dzieci, by poszukały swojej pary. Gdy ją znajdą, niech podejdą do nauczyciela i powiedzą np.: I’ve got a spoon and I’ve got a moon.
Zabawy plastyczne i konstrukcyjne
Zabawa farbą
Dzieci moczą palce w farbie, którą wcześniej nauczyciel umieszcza na kawałku tektury, po czym robią odciski na kartce papieru. Odcisk może być jeden lub więcej. Wokół odcisku/ów uczniowie rysują linię, tak by całość przypominała jakieś zwierzę. Po wykonaniu prac, dzieci pokazują swoje zwierzątka, pytając: What’s this? Reszta zgaduje. An elephant? A pig? Yes./No.
Zabawa plasteliną
Let’s make a zoo. Dzieci otrzymują od nauczyciela polecenie ulepienia określonych zwierząt: Make a giraffe, make an elephant, etc. Po wykonaniu prac, na hasło nauczyciela: Let’s make a zoo, dzieci kompletują ZOO, umieszczając zwierzęta w klatkach. Klatki mogą być wykonane z książek, pudełek, klocków, itp. Nauczyciel: There’s an elephant in the zoo. (Dziecko, które wykonało słonia, umieszcza go w ZOO). There are monkeys in the ZOO. (Dzieci, które wykonały małpy, umieszczają je w ZOO).
Zabawa klockami
Let’s build a house. Nauczyciel dzieli dzieci na grupy. Każda grupa otrzymuje zestaw klocków oraz zadanie do wykonania. Nauczyciel: Build a big house. / Build a little house. / Build a big ship. / Build a little ship. / etc. Zabawę tę można przeprowadzić także w celu utrwalenia kolorów. Każda grupa dostaje zestaw klocków z przewagą danego koloru. Następnie nauczyciel objaśnia zadanie: Build a blue house. / Build a red ship. / etc. Po wykonaniu zadania, dzieci mogą przedstawić swoje prace: It’s a ship. A big ship. /It’s a ship. It’s little./ It’s a blue house.
Zabawa pamięciowa na bazie powyższego ćwiczenia:
Nauczyciel stawia zebrane prace w rzędzie. Jedno dziecko (ochotnik) opuszcza salę, bądź odwraca się plecami do nauczyciela. W tym czasie jedna praca zostaje schowana. Nauczyciel pyta: What’s missing? Dziecko udziela odpowiedzi.
Zabawa rozsypanką
Dzieci otrzymują koperty, w których znajdują się części układanki. Zadanie polega na ułożeniu rozsypanki i określeniu, co się na niej znajduje.
Zabawy przy muzyce
Fingers - Dance!
Przy akompaniamencie muzyki dzieci poruszają palcami, rękami, nogami, głową itd.
Stop! Show!
Nauczyciel włącza dowolną (odpowiednią dla dzieci) muzykę. Dzieci biegają po Sali, podskakują, tańczą. W pewnym momencie nauczyciel wyłącza muzykę, mówiąc Stop! Show! I pokazuje uczniom kartę obrazkową. Dzieci ilustrują wskazany obrazek za pomocą gestów lub odgłosów.
See you next time ! ;)
Było o nauczaniu j.angielskiego w przedszkolu, przyszła pora na gry i zabawy do nauki języka angielskiego :)
Zacznijmy może od wprowadzania nowego słownictwa w grupie.
zastosowanie kart obrazkowych (flashcards)
Nauczyciel umieszcza karty w takim miejscu, żeby były widoczne dla wszystkich, np. na tablicy (za pomocą magnesów lub blue-tac’a) lub na podłodze (jeśli dzieci siedzą w kręgu). Następnie wskazuje wybraną kartę i nazywa ilustrację, która się na niej znajduje.
ilustrowanie słów gestami, mimiką i czynnościami
Nauczyciel wydaje komendę Run! i biegnie. Następnie mówi: Stop! i zatrzymuje się. To samo ćwiczenie przeprowadza razem z dziećmi pokazując czynności, jakie mają wykonać. Gdy dojdzie do wniosku, że uczniowie dostatecznie zrozumieli związek między danym słowem a czynnością, może ograniczyć się tylko do wydawania poleceń.
wykorzystanie ilustracji w podręczniku, na planszach obrazkowych lub plakatach
Słuchając opowiadania, dzieci patrzą na ilustracje. Wcześniejsza rozmowa w języku ojczystym na temat zilustrowanych wydarzeń pozwoli uczniom pełniej zrozumieć zwroty i wyrażenia pojawiające się w opowiadaniu.
Utrwalanie słownictwa
głuchy telefon (Chinese whispers)
Dzieci siadają w kręgu. Nauczyciel lub jeden z uczniów szepcze wybrane przez siebie słowo lub wyrażenie osobie siedzącej obok. Ta, również szeptem, przekazuje je dalej. Ostatnia osoba wypowiada usłyszane przez siebie hasło.
zgadywanka (Hide the flashcards)
Spośród kilku kart obrazkowych, z którymi dzieci uprzednio się zapoznały, nauczyciel chowa jedną za plecy. Dzieci muszą odgadnąć, która karta została schowana, podając odpowiednie słowo. Potem nauczyciel chowa następne, aż dojdzie do wniosku, że dzieci wystarczająco dobrze opanowały wybrane słowa.
kółko i krzyżyk (Noughts and crosses)
Nauczyciel rysuje na tablicy planszę do gry w kółko i krzyżyk. Plansza składa się z dziewięciu pól (po trzy w każdym rzędzie). Nauczyciel pokazuje dzieciom dziewięć kart obrazkowych ilustrujących słownictwo wcześniej poznane. Dzieci wspólnie przypominają sobie słowa związane z kartami. Następnie nauczyciel umieszcza w każdym polu planszy jedną kartę, obrazkiem do tablicy. Każde pole ma przyporządkowaną cyfrę 1-9. Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy: You are noughts./You are crosses. Pierwsza grupa wybiera pole, podając odpowiednią liczbę. Nauczyciel odwraca kartę na wskazanym polu i pyta: What’s this? Jeśli dzieci udzielą poprawnej odpowiedzi, stawiają na danym polu swój znak: krzyżyk lub kółko.
Memory
Dzieci grają w tę grę w grupach 3-4 osobowych. Liczbę rozkładanych kart (mogą to być karty gotowe lub skopiowane przez nauczyciela i wycięte przez dzieci) zależy od poziomu znajomości języka graczy. Karty są ułożone obrazkami w dół. Zadaniem grających jest odnaleźć pary obrazków. Mogą to być rymujące się słowa, słowa o znaczeniu podobnym lub przeciwnym, przedmioty uzupełniające się, itd. Dzieci odkrywają kolejno po dwie karty. Jeśli odkryte karty nie stanowią pary, należy je z powrotem odwrócić i pozostawić na miejscu. Jeśli stanowią parę, gracz je zabiera, mówiąc głośno, co przedstawiają. Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej par.
Piotruś
Gra ta, podobnie jak Memory, też polega na gromadzeniu kart parami. Zasadę łączenia kart w pary również można dostosować do konkretnych elementów językowych. Ciekawym rozwiązaniem jest odwrócenie reguł dotyczących zwycięstwa: wygrywa ten, kto zostanie z kartą w ręku.
Zabawy ruchowe
Say Hello with your hand (foot, nose)!
Gra utrwalająca słownictwo dotyczące części ciała Nauczyciel wydaje kolejno polecenia. Dzieci witają się w różny sposób. Podają sobie ręce, dotykają się stopami, łokciami lub nosami. Mówią przy tym: Hello head! Hello foot! itd.
Now you are cars! Drive!
Gra utrwalająca wybrane czasowniki oraz tryb rozkazujący. Nauczyciel wydaje polecenia, aby dzieci wcielały się w zwierzęta i przedmioty, oraz wykonywały różne czynności. (Planes - Fly!, Balls - Bounce! Singers - sing!, Babies - Cry!) itd.
It’s stormy! Hide!
Gra sprawdzająca zrozumienie przez dzieci określeń pogody Dzieci ustawiają się wokół nauczyciela, tak by dobrze widziały, co za chwilę będzie robił. Nauczyciel mówi o pogodzie jednocześnie pokazując, jak można gestami i ruchami ją opisać.
- It’s cold - mówi kuląc się z zimna.
- It’s hot - mówi wachlując się ręką.
- It’s rainy - mówi udając, że trzyma parasolkę.
- It’s windy - mówi chwiejąc się i osłaniając od wiatru.
- It’s sunny - mówi zasłaniając oczy dłońmi przed słońcem.
- It’s stormy! Hide! - mówi kucając i zakrywając rękami głowę.
W innej wersji zabawy zamiast Hide! możemy krzyknąć Run away! Wówczas dzieci słysząc to polecenie powinny uciec pod ścianę.
A wardrobe flies!
Gra ruchowa sprawdzająca rozumienie wybranych słów. Sprawdzamy, czy dzieci znają następujące słowa oznaczające latające zwierzęta lub przedmioty: bird, plane, bee, parrot, helicopter, rocket, balloon, kite. Jednocześnie pytamy o to, czy mogą wymienić inne zwierzęta lub przedmioty, które nie latają, jak np. car, train, hamburger, doll, table, itd. Następnie prosimy dzieci by udawały, że latają, gdy słyszą zdanie A plane flies lub A bee flies i zatrzymywały się, gdy słyszą A doll flies lub A train flies.
Zabawy ćwiczące spostrzegawczość i umiejętność kojarzenia
Green tickets, please!
Gra ćwicząca spostrzegawczość dzieci, znajomość nazw kolorów i umiejętność liczenia do 6. Przed zajęciami ustawiamy rzędy krzesełek, na każdym umieszczając kartkę z kolejną cyfrą od 1 do 6. W jednym rzędzie kartki są zielone, w drugim czerwone, w trzecim żółte, a w czwartym niebieskie.Rozdajemy dzieciom bileciki w czterech różnych kolorach (tych samych, co karteczki na krzesłach) z odpowiednią ilością kropek - od 1 do 6. Gdy dzieci wejdą do sali mówimy na przykład: Yellow tickets please! Wówczas wszystkie dzieci mające żółte bilety podchodzą do rzędu z żółtymi karteczkami i znajdują swoje miejsca po przeliczeniu kropek na bilecie. Przed zajęciem miejsca mówią np. I’ve got number 5.
A car and a star
Gra ćwicząca rozpoznawanie rymujących się słów. Przygotowujemy karty przedstawiające przedmioty, których nazwy się rymują. Oto propozycja zestawu 26 kart: dog - frog, car - star, cat - hat, chair - bear, carrot - parrot, spoon - moon, head - bed, pen - hen, king - swing, cake - snake, duck - truck, lamp - stamp, flower – tower. Pokazując dzieciom kolejne karty sprawdzamy czy znają nazwy przedmiotów, które się na nich znajdują. Zwracamy uwagę na to, że każde słowo ma swoją „rymującą się parę“. Rozdajemy karty dzieciom. Pytamy wybrane dzieci: What have you got? oczekując odpowiedzi np: I’ve got a king. Gdy przećwiczymy już wszystkie słowa, poprośmy dzieci, by poszukały swojej pary. Gdy ją znajdą, niech podejdą do nauczyciela i powiedzą np.: I’ve got a spoon and I’ve got a moon.
Zabawy plastyczne i konstrukcyjne
Zabawa farbą
Dzieci moczą palce w farbie, którą wcześniej nauczyciel umieszcza na kawałku tektury, po czym robią odciski na kartce papieru. Odcisk może być jeden lub więcej. Wokół odcisku/ów uczniowie rysują linię, tak by całość przypominała jakieś zwierzę. Po wykonaniu prac, dzieci pokazują swoje zwierzątka, pytając: What’s this? Reszta zgaduje. An elephant? A pig? Yes./No.
Zabawa plasteliną
Let’s make a zoo. Dzieci otrzymują od nauczyciela polecenie ulepienia określonych zwierząt: Make a giraffe, make an elephant, etc. Po wykonaniu prac, na hasło nauczyciela: Let’s make a zoo, dzieci kompletują ZOO, umieszczając zwierzęta w klatkach. Klatki mogą być wykonane z książek, pudełek, klocków, itp. Nauczyciel: There’s an elephant in the zoo. (Dziecko, które wykonało słonia, umieszcza go w ZOO). There are monkeys in the ZOO. (Dzieci, które wykonały małpy, umieszczają je w ZOO).
Zabawa klockami
Let’s build a house. Nauczyciel dzieli dzieci na grupy. Każda grupa otrzymuje zestaw klocków oraz zadanie do wykonania. Nauczyciel: Build a big house. / Build a little house. / Build a big ship. / Build a little ship. / etc. Zabawę tę można przeprowadzić także w celu utrwalenia kolorów. Każda grupa dostaje zestaw klocków z przewagą danego koloru. Następnie nauczyciel objaśnia zadanie: Build a blue house. / Build a red ship. / etc. Po wykonaniu zadania, dzieci mogą przedstawić swoje prace: It’s a ship. A big ship. /It’s a ship. It’s little./ It’s a blue house.
Zabawa pamięciowa na bazie powyższego ćwiczenia:
Nauczyciel stawia zebrane prace w rzędzie. Jedno dziecko (ochotnik) opuszcza salę, bądź odwraca się plecami do nauczyciela. W tym czasie jedna praca zostaje schowana. Nauczyciel pyta: What’s missing? Dziecko udziela odpowiedzi.
Zabawa rozsypanką
Dzieci otrzymują koperty, w których znajdują się części układanki. Zadanie polega na ułożeniu rozsypanki i określeniu, co się na niej znajduje.
Zabawy przy muzyce
Fingers - Dance!
Przy akompaniamencie muzyki dzieci poruszają palcami, rękami, nogami, głową itd.
Stop! Show!
Nauczyciel włącza dowolną (odpowiednią dla dzieci) muzykę. Dzieci biegają po Sali, podskakują, tańczą. W pewnym momencie nauczyciel wyłącza muzykę, mówiąc Stop! Show! I pokazuje uczniom kartę obrazkową. Dzieci ilustrują wskazany obrazek za pomocą gestów lub odgłosów.
See you next time ! ;)
poniedziałek, 5 sierpnia 2013
Colours
Dzisiaj postanowiłem że będzie mniej teorii a więcej praktyki :)
Jak się domyślacie będzie kolorowo :)
Moje pomysły można wykorzystać w przedszkolu na zajęciach z j.angielskiego czy w Szkole Podstawowej.
Jak się domyślacie będzie kolorowo :)
Moje pomysły można wykorzystać w przedszkolu na zajęciach z j.angielskiego czy w Szkole Podstawowej.
Na zajęciach wykorzystuję następującą piosenkę "Color Song"
Historyjka "I'm Red"
Historyjka ta fajnie sprawdza się przy wprowadzaniu kolorów, dzieci chętnie wypowiadają się na temat ilustracji. Historyjka pochodzi z podręcznika New Yippee Red wydawnictwa MM publications.
Zabawa "Funny Faces" - polega na utrwaleniu kolorów ale także można ją wykorzystać także jak wprowadzamy słownictwo związane z uczuciami.
Do ćwiczenia potrzebujemy karty przedstawiające twarze ludzi którzy wyrażają emocję (twarz szczęśliwa, smutna, zła, zawstydzona, zamyślona, obrażona, przestraszona, skwaszona - uczucie wstrętu itp.)
Każda z tych twarzy jest pomalowana na jeden z wprowadzanych kolorów. Nauczyciel pokazuje karty, modelując dane słowo np.: red, a dzieci je powtarzają, tyle że z uczuciem widniejącym na twarzy planszy np,:płacząc.
Dzieci przepadają za tą grą, często ją wykorzystuję na powtórki.
Można też wykorzystać multum kart pracy związane z kolorami.
See you next time !
Subskrybuj:
Posty (Atom)