Hi :)
Przepraszam że tak długo nie było żadnego nowego wpisu, ale niestety czas mi na to nie pozwolił, z racji tego że już niebawem zaczyna się nowy rok szkolny z czego bardzo się cieszę gdyż zaczynam nową pracę w przedszkolu, kocham pracę z małymi dziećmi, są tak ciekawe odkrywania świata :)
Dzisiaj postanowiłem napisać post o wykorzystywaniu kart obrazkowych do gier z dziećmi.
1) "Co to za karta?"
Wytnij mały kwadrat na środku białej kartki formatu A4. Zasłaniaj kartką karty obrazkowe, tak aby uczniowie widzieli tylko fragment obrazka w wyciętym otworze. Poproś dzieci, by odgadły, co przedstawiają karty.
2) "Jaka kolejność ?"
Poproś tylu uczniów na środek klasy, ile jest kart obrazkowych potrzebnych na danej lekcji. Daj każdemu uczniowi jedną kartę obrazkową. Podawaj wyrazy zilustrowane na kartach w dowolnej kolejności. Uczniowie ustawiają się w rzędzie w kolejności, w której padają słowa.
3) "Echo"
Najpierw upewnij się, że dzieci wiedzą, co to jest zjawisko echa. Pokazuj dzieciom karty obrazkowe i wypowiadaj odpowiednie słowa. Poproś uczniów, by powtarzali za Tobą słowa kilkukrotnie i coraz ciszej, jak echo.
4) "Zgadnij i zabierz"
Podnoś karty obrazkowe. Uczeń, który pierwszy poda słowo przedstawione na danej karcie obrazkowej, może ją zatrzymać. Zwycięża ten, kto zdobędzie najwięcej kart.
5) "Zgadnij nazwę"
Podziel klasę na dwie drużyny. Poproś po jednej osobie z każdej drużyny, by wyszła na środek klasy i odwróciła się do Ciebie tyłem. Podnieś kartę obrazkową, policz to trzech i powiedz: "Turn around". Uczeń, który pierwszy odwróci się i poda odpowiednie słowo, zdobywa punkt dla swojej drużyny. Powtórz z kolejnymi uczniami.
6) "Czego brakuje?"
Połóż kilka kart obrazkowych na podłodze lub stole obrazkami do góry. Daj uczniom kilka minut, by zapamiętali ich ułożenie. Następnie poproś uczniów by zamknęli uczy, i usuń jedną kartę. Uczniowie odgadują, której karty brakuje.
7) "Na farmie"
Poproś kilkoro dzieci na środek klasy, rozdaj im karty obrazkowe ze zwierzętami i poproś, by naśladowały odgłosy i zachowanie tych zwierząt (Trzeba być przygotowanym na dużo hałasu). Zadaniem pozostałych dzieci jest odgadnięcie, jakie zwierzęta naśladują koledzy/koleżanki. Poszczególne dzieci odgadują, jakie zwierzęta naśladują koledzy/koleżanki. Uczeń, który pierwszy prawidłowo poda wszystkie nazwy, wygrywa.
W następnym poście napiszę o pomysłach na zabawy ruchowe metodą TPR.
See you next time !
M.
Fajny blog, życzę wytrwałości w prowadzeniu! :) Też ostatnio pisałam o flashcards :) http://hummingbirdels.blogspot.com/2014/03/flashcards-w-nauce-najmodszych-uczniow.html
OdpowiedzUsuńDziękuję bardzo! :)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam